האם פחד מניע אותך או מונע ממך להשיג את מה שאת רוצה ?

האם פחד גורם לך להסס, לדשדש במקום או ממש משתק אותך ולא מאפשר לך לנוע קדימה?
או שמא הוא כוח מניע עבורך?

שבוע שעבר, כתבתי פוסט על כעס כתגובה למשהו שקורה לנו.

אך למעשה פעמים רבות מה שיושב מתחת לתגובת הכעס הוא תחושת פחד. מאחר שלרב קיים בלבול גדול בין השניים החלטתי להקדיש את הפוסט הזה לנושא של הפחד.

כל הרגשות שלנו והפחד ביניהם משחקים תפקיד מאד חשוב בחיי היומיום של כולנו. כל בני האנוש ללא יוצא מן הכלל חווים פחד. פחד הוא רגש שתוכנת בתוך כל אחד ואחת מאיתנו (בני אדם ובעלי חיים) והוא מהווה תגובה אינסטינקטיבית לסכנה פוטנציאלית ומטרתו להגן עלינו ולעזור לנו לשרוד את האירועים השונים בחיים.

הפחד מתעורר מתוך ידיעה שמשהו עתיד לקרות, משהו שעלול לאיים על חיינו ויש לנו הבנה ברורה מה עלינו לעשות מבלי שנחשוב על זה באופן מודע. 

אבל בכנות, כמה מאיתנו באמת מוכנות להודות שאנחנו מפחדות? ש"זה" מפחיד אותי?!  או כמו שאני אוהבת להגיד – מוכנות להסתכל לפחד ב"לבן של העין"!

אני מודה זה מפחיד אותי!

לשמחתי, יש לי את הזכות ללוות אנשים בכלל ונשים בפרט שמוכנות לקחת אחריות ולהודות בחלקים האנושיים שלהם כולל בפחד. ביום חמישי שעבר, נפגשתי בפעם השנייה עם קבוצת הנשים הנפלאה שאני מנחה.

24 נשים הביאו אל תוך המעגל את הפחדים הכי כמוסים שלהן ביחס לעצמן, לסביבה ולמטרות שיש להן בחיים. הן דיברו על הפחדים שגורמים להם להסס, לדשדש במקום וחלק אף שיתפו באומץ כיצד הפחד משתק אותן ומונע מהן לנוע קדימה ו"לכבוש" את היעדים שהציבו לעצמן.

הן שיתפו בפחדים שלא נותנים להן מנוחה, מעין כוח פנימי שעוצר אותן. הן סיפרו כיצד הפחד לא מאפשר להן לבטא את עצמן בצורה ישירה, חופשייה, אותנטית, ללא מעצורים. שהפחד אינו מאפשר להן להיות, לחוות ולעשות את מה שהן באמת רוצות בחיים שלהן.

עלו שם מגוון רחב של פחדים: פחד לאבד שליטה, פחד לצחוק, פחד לבכות, פחד לצעוק, פחד לעמוד על במה, פחד לדבר, פחד שלא יאהבו אותי, פחד שלא יהיה מי שיעזור לי, פחד שלא יתנו מענה לצרכים שלי, פחד שלא אצליח, פחד שאכשל, פחד שלא יעריכו אותי, פחד שיפגעו בי, פחד ש"יאכלו אותי", פחד שלא ייראו אותי, פחד שהעולם אינו מקום בטוח עבורי, פחד מבדידות וחוסר שייכות, פחד מדחייה, פחד להיות מי שאני באמת, פחד שלא אוכל לחיות באופן מלא, פחד לספר את האמת, פחד מן החיים, פחד מן המוות.

בשורה התחתונה לא חשוב על איזה פחד הן דיברו, ניכר שמדובר בפחד שלמעשה עוצר מבעדן להתקדם ולהגיע למקום טוב יותר. חלקן דיברו על פחדים שרודפים אותן מן העבר ומפריעים להן היום להתנהל בהווה.

ניתן בהחלט לומר שהנשים הללו התגברו על הפחד לדבר אודות הפחד ושיתפו בגילוי לב ובאומץ מה באמת מפחיד אותן.

והתוצאות המפתיעות לא איחרו לבוא…כי הייתה להן נכונות להודות בפחד, להתיידד איתו, להכיר בו, להתגבר עליו.

להבין את הפחדים  – כדי להתגבר עליהם!

גם את יכולה להבין את עצמך טוב יותר דרך הפחדים שלך. יתרה מזאת, את יכולה להתגבר על הפחדים וליצור בעזרתם פריצת דרך ולנוע קדימה לעבר המטרות שלך.

על ידי הבנת שורש הפחדים ניתן לנטרל את השפעתם השלילית ולהגדיל את השפעתם החיובית על חייך.

למרות שהפחד עשוי להיתפס על ידיך כמשהו שלילי (מעצם נוכחותו הגורמת לתחושה של אי-נחת). למעשה המשמעות האמיתית של הפחד היא ההיפך הגמור. השאלה היא איך את מתייחסת אליו.

אולם לפני שאת רצה להבין ולהתגבר על הפחד, האם את בכלל יודעת לזהות אותו כשהוא מופיע בחייך?

בעבודה האישית שלי עם עצמי ועם נשים אחרות גיליתי שלא תמיד נשים יודעות לזהות את הפחד. השלב הזה הוא קריטי למי שרוצה לטפל בו.

השלב הראשון – לדעת לזהות את הפחדים שלך!

על מנת לדעת כיצד לטפל בפחד, להתגבר עליו, להפוך אותו לכוח שמניע הצלחה ולא משבש אותה, חשוב קודם כל לדעת לזהות את הפחד.

פחד הוא רגש שניתן להסתגל אליו ולהתיידד איתו ולהפוך אותו לכוח מניע הצלחה, לדוגמא, אחת הנשים בקבוצה בעלת יכולת התבטאות מדהימה, נוכחות עוצמתית וסיפור חיים מעורר השראה סיפרה על ה"שיתוק" שהיא חוותה והאילמות שתקפה אותה כשעלתה לתת מצגת מול קהל.  נשמע מוכר ?

תחושת פחד המלווה אותך לפני מתן הרצאה מול קהל או הקראת ברכה באירוע רב משתתפים עשוי דווקא לשרת אותך נאמנה.

פחד ברמה זו מאפשר לך להתמקד בנושא ההרצאה שהכנת ולהימנע מ"לעשות מעצמך צחוק" על הבמה. פחד קהל או פחד במה (כשהוא נחווה בגדר תגובה אנושית נורמטיבית) הוא אחד הפחדים השכיחים ביותר והמבורכים ביותר מאחר והוא מחדד את החושים שלך ותומך במה שאת רוצה להשיג – לתת את ההרצאה הטובה ביותר ולשרת את קהל המאזינים על הצד הטוב ביותר!

סוגים אחרים של פחד, אלה הנחווים בצורה מוגזמת, עלולים לשתק אותך או לגרום לך לנוס על נפשך למרות שזה הדבר האחרון שכדאי שתעשי…

כשהפחד יוצא מכלל שליטה או כאשר את מפחדת ממשהו שלא ממש יכול לפגוע בך זה עלול לפגוע בתפקוד היומיומי שלך. לא ניתן להסתגל לתחושת הפחד אם את כל הזמן מפחדת מאירועים שטרם התרחשו בחייך.

פחד מהעתיד, מאירועים שטרם התרחשו, מוגדר כחרדה. פחד הוא רגש המופיע כתגובה למשהו שעלול לקרות באופן מיידי. חרדה מאופיינת על ידי חששות ודאגות ממה שאנו לא יודעות שעשוי/עלול לקרות לנו, מכיוון שאין לנו כל שליטה על אירועים עתידיים.

כשמערכת האזעקה הטבעית שלך (קרי הפחד) מופעלת, כשלמעשה אין שום סיבה נראית לעין לפחד, אז כנראה שאת סובלת מהתקפי פאניקה. פאניקה מוגדרת כתגובה פיזיולוגית מיידית לפחדים לא רציונליים ולא הגיוניים. לפאניקה השלכות משמעותיות על הרווחה הפיזית והנפשית שלך ועל היכולת לממש את הפוטנציאל המלא הטמון בך.

ניתן בקלות לזהות את הפחד ברמה הפיזית, הנפשית, המנטלית וההתנהגותית.

לפחד יש סימנים מאד ברורים מבחינה פיזיולוגית.

קצב פעימות לב מואץ
– עליה בלחץ הדם
– כיווץ שרירים
– חידוד החושים
– הרחבה של האישונים
– הזעה מוגברת
– עליה ברמת הורמוני הסטרס בדם (אדרנלין, קורטיזול
)

הפחד יבוא לידי ביטוי בגוונים רגשיים שונים כמו:

– חרדה
– פוביה
– פאניקה
– דיכאון
– בדידות

כשאת מפחדת יש להניח שיתרוצצו במוחך מחשבות כדלקמן:

– אני לא קיימת
– אני לא בטוחה
– אני לא שייכת
– אני בודדה
– אני דחויה
– אין לי סיכוי לשרוד
– הוא רוצה לחסל אותי
– היא לא אוהבת אותי
– הם לא רוצים אותי

ההתנהגות שלך גם כן מושפעת מן הפחד. ואת עשויה למצוא את עצמך:

– פועלת באלימות (פיזית, מילולית)
– בורחת
– קופאת ומשותקת
– בוכה
– מתנתקת למשך זמן רב
– נמנעת ממעורבות

כל מה שתואר לעיל, זה למעשה מה קורה לך בכל המימדים כשאת כבר חווה את הפחד. אולם בואי נעצור שנייה וננסה להבין מה יצר את תגובת הפחד מלכתחילה.

השלב השני – חשוב להבין מה יוצר את הפחד!

כאמור, הפחד הוא מערכת האזעקה של הגוף זה שיודע להזהיר אותך מפני מצבי סכנה ואיום אמיתיים על החיים שלך ולכן יש לו חשיבות עצומה להישרדות שלך. מאחר שנדרשת תגובה הולמת במצבי איום אלו.

יתכן שתגובת הבהלה הראשונית נרגעת ושוככת אצלך ברגע שאת מבינה שאין יותר סכנה אמיתית או איום אמיתי לחייך. אולם, אצל נשים רבות, זה לא המקרה. כלומר, הן אינן יכולות להסתגל לפחד והן מתמודדות עם התקפי חרדה, פאניקה ופוביות למיניהן.

הפחד מופיע בחייך כאשר נפגעת תחושת הביטחון (הפיזי, הרגשי, המנטלי) או כשנפגעת תחושת השייכות (למשפחה, לקבוצה).

לעיתים קרובות, פגיעה זו תחווה כסוג של "קורבנות" שבעקבותיה תפתחי מחשבות ואמונות שליליות ומגבילות אודות עצמך ואודות יכולותייך.

השלב השלישי – את לא לבד – פחדים אוניברסליים

ב-99 אחוז מן המקרים, הפחד נוצר אצלך בגלל האופן בו את תופסת את עצמך ואין לו כל קשר למציאות החיצונית.

להלן דוגמאות של פחדים שניתן למצוא אצל מרבית בני האדם, שכולם ללא יוצא מן הכלל תוצאה של הסכמה לקבל מחשבות שליליות או אמונות מגבילות.

פחד מנפרדות (פחד נטישה)

הפחד הזה יעלה כשתתייחסי אל עצמך כנפרדת מן החיים, מאהבה ומהידיעה שכולנו רקמה אנושית אחת. מתי את מרגישה את חווית הנפרדות מאנשים אחרים, מהטבע, מאלוהים ?

פחד מהעוצמה שלך

נלסון מנדלה ניסח זאת טוב ממני להלן חלקו הראשון של הציטוט המפורסם שלו: "הפחד העמוק ביותר שלנו הוא לא שמא אנו חלשים מדי. הפחד העמוק ביותר שלנו הוא:שאנו בעלי עוצמה שמעל לכל שיעור. זה האור שבנו,לא האפלה שבתוכנו ,שמפחיד אותנו יותר מכל. אנחנו שואלים את עצמנו:איזה זכות יש לי להיות מבריק,יפיפה,מוכשר ואהוב? …" האם את מאמינה שיש לך את הזכות הזו ?

פחד מהיעדר אהבה

הפחד עולה בתוכך כאשר את שוכחת שהאור הרבה יותר חזק מן החושך. אהבה היא הכוח החזק ביותר ביקום. כשאת מנסה לפתור את האתגרים שלך בדרך שאינה באה מאהבה, (אהבה לעצמך ולזולת) יש סיכוי טוב שאת פועלת מתוך פחד.האם את מתמקדת בחוויית ה"אין מוצא" ? תחושת הנבגדות ?

פחד מויתור על העוצמה שלך

פחד זה עולה כשאת מוותרת על העוצמה שלך ונשלטת על ידי אחרים (בתפיסה שלך). האם ויתרת על כוחך למען אדם אחר, משפחה, בן זוג, ממשלה, דת, קבוצת השתייכות כזו או אחרת ?

פחד הנגרם מקבלת אמונות שליליות ומגבילות

פחד זה יעלה כאשר אינך מאמינה או בטוחת בעצמך. הוא נגרם כשאת רואה אחרים כקורבנות פוטנציאליים, פוחדת מאובדן, פוחדת להציב גבולות ברורים. האם את אומרת לא ?  האם את יודעת להפריד בין מה ששייך לך לבין מה שייך לאחרים ?

השלב הרביעי – איך מתמודדים עם הפחד ?

האמת האוניברסאלית שכל אחת מאיתנו היא ישות מדהימה של אור, עוצמה ויצירתיות קשה לעיכול כאשר את תופסת את עצמך כ"קורבן" של נסיבות החיים או מציאות חייך. אני מציעה לך להתחיל ולשחק עם הרעיון שאת היא זאת שבוחרת ובוראת את מציאות חייך (כהנחת יסוד חיונית בתהליך הפיכת הפחד לידידך הטוב והמטיב). בתהליך זה את עומדת לגלות מהניסיון ומההתנסויות המצטברות שיש לך עוצמה אדירה.

מה שתאמיני בו, מה שתתמקדי בו הוא זה שיכתיב את מה שיופיע בתוך חייך. זוהי נקודה מאד חשובה. האם תתמקדי בפחד או במה שאת רוצה ליצור בחייך למרות הפחד.

קיימות שיטות רבות להתגברות על הפחד או כמו שאומרים להפוך את הפחד לדחף! לכוח מניע, לכוח של עשייה מבורכת עם תוצאות מדהימות !

השלב החמישי  – איך הופכים את הפחד לדחף ?

אז איך באמת תוכלי להפוך את הפחד לכוח מניע הצלחה, איך תוכלי לחבור לתחושת האומץ למרות הפחד ולצאת מתחומי המוכר, הידוע והנוח ולנוע לעבר מקום חדש וטוב יותר עבורך ?

אמנם הזכרתי את המונח אומץ (דחף לפעול למרות הפחד) יחד עם זאת אני מאמינה שאומץ זו למעשה אהבה. אהבה לעצמך, אהבה לאחר, אהבה לחלום שלך, אהבה לעולם. כשאת מחוברת לאהבה שלך, הלב נפתח ויחד איתו כל האפשרויות הקיימות בעולם גם אם הן נסתרות מעיניך כרגע. הפחד היא אנרגיה מכווצת שסוגרת את הלב המפחד להיפגע, להיכשל, להסתכן. אהבה היא אנרגיה שמוכנה לחוות את הכל – סיכון, סיכוי, כישלון, הצלחה, מתוך ידיעה שכל זה חלק חיוני לגדילה שלך.

הפחד והאהבה פועלים בתוך החיים כמו חושך ואור. אם תכנסי לחדר חשוך ותדליקי את הנר הכי קטן כל החדר פתאום יואר. כך, כשאת מכניסה אהבה עצמית, אהבה לזולת, אהבה לכל מה שיש בחיים – הפחד פשוט נמוג ונעלם.

לדוגמא, מישהי סיפרה שבעקבות המפגש עלה לה זיכרון מפחיד מן העבר הרחוק שהיא אפילו לא "זכרה". בנעוריה היא הלכה ברחוב בלילה וגילתה שמישהו עוקב אחריה. היא נבהלה וברחה וכשהיא ניסתה לצעוק לעזרה המילים לא הצליחו לצאת מפיה. בסיטואציות מסוימות שמזכירות לה במודע או לא במודע את אותו האירוע היא חווה בהווה גוש בגרון ושיעול שעולה במקום דיבור שמבקש לצאת.  

לפני המפגש היא לא זכרה זאת אולם בעקבות המפגש התעורר הזיכרון ונעשה אצלה החיבור. בין הפחד המשתק והמילים שנעתקו מפיה לבין היכולת שלה לבטא עצמה היום בחופשיות. עכשיו שנעשה ההקשר אפשר לשחרר את הפחד הזה.

אפשר ליצור חוויה מתקנת לאירועים מהעבר שהשאירו בנו רגשות קשים ולשחרר את המטען הרגשי הזה. אפשר לגעת בפחד, לשנות אותו מדחף לפחד, להתמיר את הרגש הפוחד לכוח דוחף, את הפחד שמונע ממך לנוע לעבר המטרות שלך לכוח שמניע אותך למימוש והצלחה !

כשאת חווה פחד בדקי איפה בגוף את חשה את הפחד. אפשר לכתוב על הפחד, לצייר אותו, להזמין אותו לריקוד חושני, אפשר לשיר אותו בקול רם. אפשר להזמין אותו לדיון של הועד המנהל J. ההסכמה להיות איתו במגע בדרכים שונות ומגוונת יעזור לך לשנות את האנרגיה שלו בחיים שלך.

כשמשחררים את הפחד איכות החיים משתפרת בכל הרמות: הנשימה מסתדרת, היציבה משתנה, הבעת הפנים מקבלת גוון אחר פתאום את מעיזה לעשות דברים שלא דימיינת לעצמך שתוכלי לעשות קודם.

השלב השישי –  גילוי הסודות לחיים משוחררים מפחד !

הסוד האולטימטיבי לחיים משוחררים מפחדים הוא לפתוח את הלב, להתמסר, וללמוד לתת אמון מוחלט בך, בזולת, ביקום.

הסוד לחיים חופשיים מפחד מיד לאחר שחשת אותו צץ ועולה הוא להשיב לעצמך את הכוח שלך. לראות את התמונה הגדולה. להירגע לתוך תדר גבוה של אהבה, להקשיב לקול הפנימי ולהדרכה הפנימית שלך, ולהתבונן על המצב מנקודת מבט גבוהה יותר.

להחזיק במוחך את התמונה החיובית, החזון של המימוש הפוטנציאל שלך וההגשמה העצמית המלאה שאפשרית עבורך ללא כל קשר לנסיבות ולמציאות החיצונית. הבנה והכרה שכל מה שקורה עכשיו חיוני לצמיחה ולגדילה שלך והוא חלק מן התמונה הכללית.

1. זכרי כל מה שקורה בחוץ משקף את העולם הפנימי שלך. רק על ידי שינוי פנימי תוכלי לשנות את המציאות החיצונית שלך. חשוב לעשות את השינוי לפני שאת נוקטת בפעולה בעולם החיצון.

2. זכרי כל מה שעומד לרשותך זה הרגע הזה. עכשיו. ההווה. כל מה שחווית בעבר, כל מה שתחווי בעתיד נוצר בהווה. הביאי את כל האנרגיה שלך את כל תשומת הלב שלך אל הרגע הזה. רק כאן יש לך כוח לרפא, לעשות שינויים, ליצור. האם יש משהו שמפחיד אותך עכשיו ? בהווה? ברגע הזה ? שקשור רק לעכשיו ?

3. זכרי את האחדות. כל אחד וכל דבר הוא חלק ממך. ואת חלק מכל מה שיש בעולם הזה. לא חשוב מה קורה, שלחי אור, שלחי אהבה, קבלה ונתינה ללא תנאי. שלחי לכולם, לגובה המיסים, לבעל הבית, לבן זוג הכועס, לוירוסים בגוף שלך. כולם בחייך על מנת ללמד אותך משהו חשוב.

4. זכרי אהבה. סוד החיים טמון באהבה עצמית. לאהוב אותך כפי שאת. לאהוב את הזולת. לאהוב את החיות. לאהוב את הטבע. לאהוב את כל היקום כמו שהוא. אהבה, אפשור, קבלה של הרגשות שלך על כל הגוונים והצבעים שלהם יעזרו לך וידריכו אותך ויאפשרו לך לשנות את מערכות היחסים שלך בדרך למימוש העצמי שלך.

וכל זה לא חייב להיות מפחיד כל כך. אפשר לנוע מעבר לפחד בהנאה צרופה !

אפשרות להנעה בהנאה – להתיידד עם פחד בעזרת צחוק !

יחד עם זאת, לפעמים צריך איש מקצוע שיעזור לך בתהליך ההתיידדות עם הפחד ושחרורו.

זה אולי יפתיע אותך, אבל צחוק הוא אחד המנגנונים הטבעיים לשחרור פחדים. לפחד יש אפילו צלילי צחוק ייחודיים משלו. כשאת פוחדת (ומזהה את הפחד) ומיד מגייסת את הצחוק לטובתך תגלי כיצד הוא מיד הופך מכוח מונע ומשתק לכוח מניע ודוחף קדימה שמאפשר לך לעשות את כל מה שאת רוצה.

יתרה מזו, בתחילת הפוסט הזכרתי את השינויים שחלים בגוף כשאת חשה פחד. חלק מן הכימיקלים המשתחררים לגוף הם פסולת רעילה עם השלכות שליליות על הבריאות שלך. לכן יש חשיבות עליונה לפרק את הכימיקלים הללו ולשחררם מן המערכת כמה שיותר מהר, סמוך לאירוע המפחיד. השחרור שלהם יפנה לך אנרגיה לעשייה מבורכת.

בקבוצת הנשים שאני מנחה אני מלמדת טכניקות צחוק פשוטות שכל אחת יכולה ליישם בצורה עצמאית בתוך החיים שלה על מנת להשתחרר מהפחדים.

אם גם את רוצה לחיות חיים של אומץ, אהבה, הגשמה עצמית ומימוש חלומות מתוך מקום מקבל, מפוייס, אוהב ומיודד עם הפחד את מוזמנת להגיש את המועמדות שלך לקבוצה הבאה שנפתחת ב-17.3.2011 :

http://www.laughtertherapy.co.il/fastforward/

מוזמנות לכתוב, לשתף, להגיב על הפוסט,

בברכה מחוייכת

שלכן,

נילי דור האלה


תגובות

האם פחד מניע אותך או מונע ממך להשיג את מה שאת רוצה ? — 21 תגובות

  1. נילי יקרה,
    תודה על הפוסט המלא במידע חשוב וחיוני לחיים.
    המון המון תובנות ואסימונים נפלו לי למקרא הפוסט הזה. בעיקר שיש חיבור כל כך חזק בין כעס, פחד ואהבה. זה מחזק את החשיבה שלי שהיות ואהבה היא נושא מאד טעון עבורי, ואת יודעת על מה אני מדברת, יש בי פחד כל כך גדול לחוש את הכעס. הפחד הוא הרגש הכי דומיננטי בחיי ובעצם הכוח המניע והמגן לי לכל אורך הדרך. מקווה להצליח לשנות את זה, ובזכות הפוסט הזה הבנתי שאני צריכה להחליף את המקומות של הפחד והאהבה בחיי כדי שגם לכעס יהיה מקום….
    חיבוק אוהב, ותודה רבה,
    שלך – אורנה

  2. איזה פוסט מדהים!
    כמה שזה נכון מה שכתבת על הפחדים…
    וכמה כלים מדהימים להתמודדות, אני ישר עושה "גזור הדבק" של הפוסט הזה

  3. אורנה יקרה,

    תודה כתמיד על השיתוף הכנה, על התובנות שלך, על הדרך שאת עושה בקבלת בהירות, בסדר בעולם הרגשי, באומץ להתחבר מחדש אליך ואל כל החלקים האנושיים שלך,

    חיבוק

    נילי

  4. אוריאל היקר מאד

    תודה תודה תודה

    חשוב מאד לגעת במקום הזה במיוחד לאלה המחפשים ליצור זוגיות והפחד מונע מהם לעשות את מה שנדרש מהם בחיים כדי לעשות זאת

    חיבוק

    נילי

  5. מאמר מרתק- דורש קריאה חוזרת ונישנית.
    יישר כוח..

  6. נילי המיוחדת
     
    קראתי את הכתבה המפורטת והקולעת חיזק אותי מאד שיש על מה לעבוד ולהצליח מאחלת לעוד ועוד לקרוא ולהגיע לתובנות מהירות כי די לסבל תודה

  7. תודה רבה אורנה
    בהחלט אפשר להפסיק את הסבל ולחיות מתוך שמחה (לצד ועם הפחד כחבר טוב)
    בהצלחה
    נילי

  8. תודה רבה אילנה
    שינון ויישום זה שם המשחק !
    לקרוא, להפנים, לקרוא שוב ולהבין ברמה חדשה, ושוב.
    ויחד עם זאת ליישם ליישם ליישם ולתרגל בתוך החיים רק שם קורים באמת דברים
    מפחיד לפעמים, אבל שווה את המאמץ (אומץ)
    שלך
    נילי

  9.  אם נשחרר את הפחד ואת האמונות נוכל להכניס אהבה אור ושמחה לחיים שלנו אך רציתי לקבל ממך כלים לשחרר את המקום הזה בחוויה ולא בראש                     
    שכתבת הם נכונים ואמיתיים מאוד כל זאת יקרה               אני לא ממש מסתדרת עם המחשב ,שחכתי את המספר שלי בפייסבוק והשורה השניה היא הראשונה  

  10. אורה יקרה
    תודה על השיתוף שלך
    קודם נדרש להרגיש אותו, לחוות אותו, לחבק אותו ורק אח"כ לשחרר אותו. את מוכנה להתיידד עם הפחד ? ואז לשחרר אותו באהבה עד שיגיע פחד חדש ?!
    פחדים הם חלק מאיתנו חלק חשוב, וכשאומרים "העיקר לא לפחד כלל" מבחינתי זה לא לתת לפחד לשתק. הוא שם, הוא תמיד יהיה שם, יש לו תפקיד
    אבל התפקיד שלו אינו למנוע ממך או לשתק אותך – ראי בו סוג של קריאה – זה הזמן להיות אמיצה וללכת עם ולמרות הפחד אל מה שאת באמת רוצה.
    ברגע שתעזי לעשות את זה הוא ישתחרר…בחוויה לא מהראש !
    כמו למשל פחד מגבהים …תעלי גבוה תרגישי את הלב שלך דופק בחוזקה אבל תעשי זאת. אח"כ תוכלי לעלות גבוהה גם במקומות אחרים בחיים
    מקווה שזה עוזר
    שלך
    נילי

  11. כל הכבוד על היכולת לרכז במאמר אחד כ"כ הרבה מידע חיוני וחשוב.בעצם כל מה שאנחנו עושים מונע ע"י פחד.אני מאמינה שרק ע"י עזרה נוכל למזער אותו,ולהצליח לפעול באמת מתוך אהבה.

  12. היי נצה

    הרעיון אינו למזער אלא לשחרר. אהבה זו המהות שלנו היא מסתתרת מאחורי כל הג'יפה הרגשית שגורמת לנו לאי נחת ואי נוחות פיזית ורגשית. פחד לגיטימי, פחד כלוא, תוקע, יכולת לנוע ולהניע את הפחד מתוכנו החוצה מפנה שוב מרחב נקי לחיבור למהות להוויה של אהבה.

    ואכן משם סלולה הדרך להצליח מתוך אהבה לעצמנו, לזולת, לעשייה שלנו וכל השאר 🙂

    חיבוק

    נילי

  13. נילי יקרה לי,
    קראתי את המאמר הרבה פעמים וגם את התגובות שכתבת. באחת מהן את מדברת על כך שהאהבה היא המהות שלנו. אישית נפל לי אסימון מהתגובה הזאת. אהבה אצלי היא בור ענק של חסך אדיר, ויש בי כנראה פחד עצום להרגיש את הבור הזה. לכן שנים רבות הייתי מנותקת מרגש וכיום הרגש הוא כנראה חלקי כי אין בי מספיק כוחות לשחרר את הכאב הזה. כנראה שרק לשחרר את הפחד הזה מלהרגיש עד הסוף את החסך  הזה יוכל למלא את הבור הזה. מסובך לי ומרגיש פרדוקס, ואין לי מושג איך עושים את זה…..
    חיבוק,
    שלך – אורנה   

  14. היי אורנה
    תודה על השיתוף המרגש. חסכים ובורות מן הילדות לא ניתן למלא אפשר רק ללמוד איך לחיות איתם בשלום
    שחרור הציפיה שאלו יתמלאו זו העבודה. קבלה של המציאות הזו כאובה ככל שתהיה זה חלק מן ההבראה והגדילה.
    חיבוק אוהב
    נילי

  15. היי נילי! תודה על הפוסט המדהים ! כמה אינפורמציה ומידע חשוב וחיוני לאדם-גם  באופן  פיזיולוגי וגם פסיכולוגי. אהבתי את כל השלבים במיוחד שלב שלו ארבע ! 

  16. מאמר מעניין מאד. אשמח לדעת איזה כלים למשל יש לך כדי להתמודד על הפחד או איך אפשר להשתמש בחוש ההומור בזמן בו אדם פוחד.גלי

  17. שלום רב, אשמח לדעת אילו כלים יש לך כדי להתמודד עם הפחד בעזרת ההומור . האם אדם יכול בזמן פחד לפתח חוש הומור?

  18. היי גלי
    תודה על תגובתך.
    המומחיות שלי היא צחוק. שימוש בצחוק כמנגון פורקן טבעי של פחדים. (הומור זו גישה אחרת ואינה דרכי הטיפולית).
    אני מלמדת אנשים ל"שחק" ולצחק עם הכאב שלהם (פחד, כעס, שעמום עודפי מתח) כדי להתמודד ביעילות רבה יותר עם הפחדים והחרדות.
    אם זה מעניין אותך ללמוד איך לעשות את זה הלכה למעשה, יש לי הדרכה מעשית מקיפה בנושא תוכלי לקרוא עליה ולרכוש אותה מכאן:
    http://laughtertherapy.mypages.co.il/pages/24978

    אני כאן לרשותך ושרותך בכל עניין ושאלה
    נילי דור האלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *