בית המרקחת הטבעי של הגוף (פתוח 24 / 7)

ביטוי טבעי של כל קשת הרגשות

מזה שבועיים חשבתי עליה. גם רשמתי לי על נייר להתקשר אליה. התגעגעתי אליה. המון זמן לא שוחחנו ולא נפגשנו. אתמול הגיעה ממנה מייל ובו בשורה מרה. אביה אהובה נפטר. מיד התקשרתי.

שוחחנו קרוב לשעה בטלפון, בשיחה זו היא עברה בטבעיות מצחוק מתגלגל (כשנזכרה בדברים שאביה אמר ועשה), לבכי קורע לב (שביטא את עומק האובדן שחשה מאז שאביה הלך לעולמו), לצעקות רמות (כשהיא מבטאת כעס עצום על מערכת הבריאות שהתרשלה בטיפול באביה).

הקשבתי לה. הכלתי אותה. לא הגבתי רק הייתי נוכחת באופן מלא. ללא כל שיפוטיות, ביקורת, ניסיון לנחם, להרגיע או להשקיט אותה. זו בעיני הייתה התגלמות התמצית של בריאות נפשית.

כל רגש שעלה מיד קיבל פורקן והיא יכלה לנוע בטבעיות מרגש לרגש ללא כל היאחזות. מעבר להיותה מטפלת מדהימה בנשימה מודעת היא פשוט חיה את מה שהיא מלמדת. היא לא נותנת לרעלים הרגשיים להצטבר בגוף היא פשוט מאפשרת להם לצאת החוצה דרך מנגנוני הפורקן הטבעיים של הגוף, צחוק, בכי צעקה, רעד, נשימה.

גם כשאחרים אומרים ה שהיא משוגעת או מכשפה…ומנסים לדחוף לה תרופות הרגעה, היא בשלה סומכת על הגוף שהוא יודע לרפא את עצמו במצבים הללו.

פורקן רגשי – ריפוי פשוט וטבעי

לצערי הרב, הגישה הרפואית המודרנית מבקשת עדיין בעיקר להעלים את הסימפטומים של בעיה פיזיולוגית וטוענת לריפוי בעשותה זאת. כלומר, מתן תרופות ומניעת פורקן רגשי (דר הגוף הפיזי).

בעולם הרפואה בדרך כלל מנתקים את המטופלים מן היכולת הטבעית שלהם לרפא את עצמם. עדיין אנשי מקצוע רבים חושבים שאם נעצור את הדמעות (מכירים את זה איך שישר מגישים כוס מים למי שבוכה), אז אולי גם נוכל להפסיק את הכאב של האדם. למעשה הכאב כבר קיים.

כשנוצר כאב בגוף משתנה הביוכימיה והפיזיולוגיה של הגוף – בשורה התחתונה מופר האיזון (מה שנקרא בעגה המקצועית ההומיאוסטזיס).

הבכי הוא דרכו של הגוף לפרוק את אותם כימיקלים ולהחזיר את הגוף לאיזון. ותפקידו של הבכי והדמעות זה לרפא את הכאב. (אגב לדמעות שונות מרכיבים כימיקליים שונים והם מפרקים רגשות שונים. למשל דמעות שזולגות כשמקלפים בצל אינן דומות בהרכב שלהן לאלה שיורדות בזמן שאנו חשים עצב).

אגב, זה נכון גם לגבי רעד.

אני זוכרת שחברה שלי מומחית למגע בטוח (טיפול בנפגעי טראומה בעזרת מגע) סיפרה איך אחרי תאונת דרכים מיד השכיבו את הבת שלה על מיטה בחדר מיון וניסו להשקיט את הרעד של הגוף. היא הקימה את הבת ואיפשרה לה לרעוד את "הפחד" החוצה במקום שייאגר בגוף ככימיקלים מרעילים. בניגוד להנחייה של המערכת הרפואית אך מתוך ידיעה והכרה בחשיבות של פורקן הפחד דרך הרעידות כדי לצמצם את הנזקים הנלווים לאירוע מסוג זה ואולי אפילו מניעה של התפתחות טראומה או פוסט טראומה.

למה הפורקן מהווה איום ?

השפעתם המדבקת של מנגנוני הפורקן כמו צחוק, בכי, רעד, צעקה מהווים איום גדול על העוסקים במקצועות הבריאות השונים.אני זוכרת שחברה שלי אחת מהרופאות הטובות ביותר שידע בית חולים איכילוב סיפרה לי שהגיע למחלקה שלה אישה אחרי אונס. האישה הייתה פצועה וחבולה קשות. היא אמרה לי נילי, יכולתי להתמודד עם הדם והפציעה אבל לא יכולתי לשאת את הכאב והבכי שלה.

הסיבה שאותם אנשי מקצוע מפסיקים את הליך הפורקן אצל המטופל נובעת מהצורך שלהם להיות בשליטה מוחלטת של הרגשות שלהם. מה יקרה עם הרופא יתחיל לבכות כשהילד בוכה כשנותנים לו זריקה ? מה יקרה אם האחות תתחיל לצחוק כשהמטופל צוחק צחוק בלתי נשלט על מנת לשחרר מועקה  או חרדה לפני ניתוח?

אגב אין פה שום ניסיון חס וחלילה להכפיש את עולם הרפואה, או את ההישגים הנפלאים שיש לרפואה המודרנית או חלילה וחס לעודד לאי נטילת תרופות במצבים שזה ממש הכרחי ומציל חיים !

כשואליום הוחלף בפרוזק

עד לפני שנים לא רבות ואליום הייתה התרופה המובילה בארה"ב. היום פרוזאק מככב שם. ולא רק בארה"ב. אגב, המחקרים מורים כי אנשים מכורים יותר לתרופות הניתנות על ידי מרשם רופא מאשר לסמים לא חוקיים. על ידי שיכוך וסימום הכאבים הפיזיים והנפשיים שלנו באמצעות תרופות, אנחנו מתערבים בתהליך ריפוי טבעי של הגוף ואף מונעים ומשבשים אותו.

לשמחתי יש כבר בעולם שלנו, הרבה מאד שיטות ריפוי שמעודדות להשתמש בבית המרקחת הטבעי של הגוף. וביניהם כמובן ניתן גם למצוא גישות שונות של תרפיית צחוק.

עוד לא אבדה התקווה

השיחה עם חברתי המתאבלת עוררה אצלי את התקווה. אני מאמינה שיום אחד כל בני האנוש כולל אלו שבחרו במקצועות הריפוי השונים, יסמכו על הגוף שלהם ושל המופלים שלהם מספיק. יכירו ביכולות המדהימות של הגוף לרפא את עצמו ויאפשרו לתהליכי פורקן טבעיים להתרחש ללא כל הפרעה, התערבות או השבתת התהליך בדרך כימית או כל דרך אחרת.

פשוט מעורר השראה

ולסיום לפני מספר ימים נתקלתי בסרטונים של מרצה מעוררת השראה שמשתמשת ביכולות הטבעיות של הגוף לפרוק עכשיו את הרעלים כדי שאח"כ זה לא יתפוצץ לנו בפרצוף כמשבר נפשי או מחלה ! שווה צפייה וגם תרגול של מה שהיא מציעה. אני ניסיתי. וזה עבד !

כמו שאומרים תוציא, תוציא

איך אומרים בשפה הכי פשוטה. אל תשאירו שום דבר בבטן. תצחקו, תבכו, תרעדו, תצעקו…ותהיו הרבה יותר בריאים, שמחים ומאוזנים. ועזבו מה אחרים אומרים או חושבים. אחרי הכל מדובר בבריאות שלכם !

(הצעה ידידותית אחת – כמובן לא יהיו להוציא על חשבון אחרים…).

לכבוד חנוכה, רצינו להזכיר ולחזק את האמונה שלא צריך לחכות שניסים יקרו אפשר לגרום להם לקרות: אפשר להחזיר את נס הצחוק המרפא לחיים שלכם ולחיים של מטופלים שלכם.

אז יש לנו מתנה חינאמית במיוחד עבורכם למי שטרם נרשם – המדריך המעשי – סודות הצחוק – כיצד לעזור למטופלים ליצור חיים בריאים, מאוזנים ואופטימיים".:

המדריך כאמור ניתן להורדה בחינם אולם נדרשת הרשמה.

לקבלת המדריך מלאו את הפרטים שלכם בטופס הבא:

דואר אלקטרוני *
שם *

מאחלת לכם להיעזר בנס הטבעי של הגוף (כי אין באמת ניסים רפואיים, יש רק  ריפוי ניסי של הגוף)

בברכה מחוייכת
נילי דור האלה


תגובות

בית המרקחת הטבעי של הגוף (פתוח 24 / 7) — 10 תגובות

  1. היי לך,
    אחרי של מיני מרפאים, אני לא רוצה כאב, ויש הרבה
    כאב עצבי-
    קראתי את המכתב שלך, כמעט מתאר את החיים לי, אני משתמשת בסמים את כתבת "לא חוקי"-כן חוקי למקבל מהרופא-
    תודה בריאות
    גילה

  2. היי גילה

    ראשית צר לי שאת סובלת מכאב.

    יש מצבים בהם נדרשת התערבות תרופתית וזה כתוב מפורשות בבלוג ואני שמחה לשמוע שיש תרופות שמסייעות לך.

    יחד עם זאת, אני יכולה להעיד מעצמי שכל פעם שעולה אצלי כאב (פיזי או רגשי) אני זו שמקבלת החלטה מושכלת (לעיתים בהתייעצות עם רופא מטפל) אם לקחת תרופה או להיעזר בדרכים אחרות לריפוי.

    רק הבוקר קמתי עם כאב חד בגב. ממש היה קשה לנשום. צחקתי 20 דקות והכאב נעלם כלא היה עד עכשיו (כבר 9 שעות אחרי) אני מרגישה הרבה יותר טוב.

    מאחלת לך רפואה שלמה והרבה ניסים ונפלאות,
    נילי

  3. היי נילי יקרה.
    פוסט מאד מרגש ובשבילי הוא נכנס בדיוק לתוך מה שעובר עלי כרגע.
    היום הסתיימה התמודדות מאד קשה שעברתי עם הבן הגדול שלי, ואני במעברים בין צחוק לבכי, כשבעצם הכל תקוע וכלום לא באמת יוצא…. אמנם צחקתי קצת עם הסרטון דבר שהציף אותי עוד יותר בדמעות חנוקות בנתיים. בקיצור כנראה שהזמן יעשה את שלו ואני מצידי כמו שאמרה אמנדה אוהבת ואומרת תודה, כי תמיד לכל רע יש רע יותר ולכל טוב יש טוב יותר, ובעצם אנחנו תמיד במעברים, אילו החיים.
    חיבוק, וערב טוב,
    שלך – אורנה

  4. היי אורנה
    אכן החיים בתנועה והשתנות מתמדת.
    החכמה זה לא להילחם בגלים ולא לטבוע במצולות. פשוט לגלוש ! הכל לטובה.
    חיבוק
    שלך
    נילי

  5. Zoot zoot ישר מהלב שלי נשלח אלייך
    תודה וערב נפלא
    נהניתי
    אורלי

  6. נילי יקרה
    אינני מצליחה לראות את הסרטון המצורף וגם לא להוריד את התוסף
    יש לך מושג למה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *