להיות או לא להיות זאת באמת השאלה ?!

שלום רב,

בשבוע שעבר זכיתי להשתתף בסדנת ה”מסע”. אני עדיין נפעמת מן ההתנסות הרכה והעמוקה כאחד ומהמתנות שהיא כבר מביאה לחיי.

המסע היא שיטת ריפוי רגשית שפותחה על ידי אישה בשם ברנדון בייס. השיטה פותחה מתוך מצוקתה האישית של ברנדון על רקע גילוי גוש סרטני ברחמה. ברנדון בחרה באומץ רב לרפא את עצמה בדרך מאד לא שיגרתית.

בניגוד לעצת הרופאה שלה שהאיצה בה לעשות ניתוח להסרה מיידית של הגידול – ברנדון לא רצה לעשות את הניתוח. היא פשוט עצרה.

בחירה בהוויה ולא בעשייה 

ברנדון עצרה את חייה והתמסרה לסרטן. היא הייתה בשקט. בהתבוננות. הגידול שלה הפך למתנה גדולה ולימים גם לתרומה משמעותית לאנושות כולה. (טוב נו, עדיין לא לכולם רק לאלה שנחשפו אליה:).

הסרטן הזמין את ברנדון למסע אישי. פגישה מחודשת עם רגשות כואבים ולא פתורים מן העבר הרחוק שלה. הנכונות של ברנדון להתבונן בשקט על הפצע המדמם, להרשות לעצמה להרגיש באופן מלא את כל הרגשות הכואבים שהיו משוייכים לאותם אירועים מן העבר, הרצון לשחרר את אותה אנרגיה מרעילה שנאגרה בגופה כתוצאה מכך כמו גם לסלוח.

כל אלה הובילו לריפוי האישי שלה (אם תרצו נס, אולם רחוק מ”נס רפואי”). המסע האישי הזה הפך בסופו של דבר לשיטה ייחודית שהצליחה לחולל ריפוי ניסי אצל אנשים רבים ברחבי העולם.

מעבר לריפוי הגוף, ברנדון הצליחה בזכות המסע הרגשי הזה ליצור פריצות דרך קוואנטיות בכל הנוגע לזוגיות שלה, להורות שלה, לעסק שלה והיא ממשיכה לחולל ניסים בחייה ובחיי אחרים מדי יום..

למען, האמת מי שמחולל את הנס הזה – זה האנשים עצמם. אנחנו עצמנו. כשאנו בוחרים פשוט להיות 100% בהוייה שלנו להיות, לחוות ולספר את האמת שלנו.כואבת ככל שתהיה.

להיות אני אותנטי 

מי שאתם כמו שאתם עכשיו זה פשוט נפלא, יחד עם זאת מה שמפריע לכם להיות מי שאתם באמת זה שאריות מן העבר, אבק הדרכים שדבק בכם ומסתיר את האני האותנטי שלכם.

כל עשייה, מבורכת ככל שתהיה, לא תוביל אתכם באמת למקום טוב יותר. כי מה שעומד בדרך ומפריע לכם זה מה שאתם כל כך מתאמצים להסתיר, להדחיק, להתכחש. דברים אלו תמיד יעמדו ביניכם ובין מה שאתם יכולים פשוט להיות.

הבחירה להיות, לחוות, להרגיש לשחרר (בדיבור, בדמעות, בצחוק) תשפר לכם את איכות החיים תשחרר אתכם מכאב ומסבל מיותר (שמופיע כשיחזורים של דברים עתיקים) ותקדם אתכם במהירות להיות כוכב נוצץ וזוהר בשמי חייכם.

כל מה שעליכם לעשות כרגע זה למרק ולהבריק את הכוכב שאתם.

ניקיון יסודי לגוף ולנפש

מעבר לחוויה אישית עמוקה ומבריאה הסדנא העניקה לי כלים להתמודד בצורה יותר אותנטית עם הרגשות שלי ועם רצף אירועי העבר שלי שמגיחים מדי פעם בהווה ומזכירים לי שיש לי מה לשחרר לחופשי. הרבה מאד שנים של כאב שכלוא בתוכי. סוג של ניקיון יסודי.

כשאנו שומעים את המילה ניקיון, יכול להיות שעולה אצלנו דימוי של מגוון פעולות ניקיון. לרחוץ, לטאטא, לשטוף, לשאוב…..אולם הניקיון שאני מדברת עליו שוב אינו כרוך בעשייה או בפעולה. הניקיון שאני מדברת עליו מתחולל מעצם הנוכחות המלאה בגוף, ברגש. ממקום של נכונות להתמסר אל הלא נודע מבלי לעשות דבר. פשוט להיות, להרגיש, לחוות ולסמוך שזה פשוט ישתחרר מן המערכת וינקה את עצמו אם רק נאפשר לזה לקרות. זה לא משהו שניתן לתפוס בשכל הישר. נהפוך הוא. אין לדבר הזה שום הסבר הגיוני. זה פשוט קורה. אבל קשה לנו לקבל משהו שאנחנו לא יכולים להבין שכלית. אנו רוצים לקבל תשובה ל”איך” זה נעשה.

הויכוח הנצחי הוא בין השכל החושב לגוף המרגיש

הויכוח הנצחי הוא בין השכל החושב שהרבה פעמים חושב שהוא ה-חכם ויודע ה-כל. לבין הגוף המרגיש שאינו “חושב” הוא פשוט יודע. השכל רוצה להבין “איך זה עובד” והרבה פעמים זה מבלבל ומתעתע בנו. ובמקום להוביל אותנו לפתרון גורם לנו להיאבק במערבולת לאבד שליטה ולשקוע עמוק יותר במצולות.

בואו נודה באמת, אם התשובה לכל הבעיות בחיים הייתה התשובה לשאלה “איך” היינו נטולי אתגרים והמצב של כולנו היה פשוט מצויין.

בשוק קיימים מיליוני קורסים וספרים שנותנים לנו תשובה “איך לעשות”….איך לרדת במשקל ? איך לנהל את הזמן בצורה יעילה יותר ? איך למצוא זוגיות אוהבת ? איך להרוויח יותר כסף ?

כל כך הרבה ידע וכלים זמינים, נגישים, פשוטים, שנותנים מענה לשאלת “האיך”.

יחד עם זאת עדיין מיליארדי אנשים מתמודדים עם בעיית המשקל, ניהול אפקטיבי של הזמן שלהם, מציאת הזוגיות האולטימטיבית, יצירת שפע כלכלי, ועוד. אגב, אם תעשו סקרים בקרב אותם אנשים הם יצטטו לכם היטב מה “צריך” לעשות כדי לפתור את הבעיה. אולם משום מה הם לא מצליחים.  היתכן, שאם “האיך” לא הצליח לגרום לנו להשיג את מבוקשנו אולי אנו מחפשים את התשובות במקום הלא נכון ?

ההבדל המהותי בין ה”מה” ל”איך”

מורים רבים מלמדים אותנו לשאול את עצמנו קודם “מה אנחנו רוצים” ורק אח”כ לחפש תשובות ל”איך”. הם רק שכחו ל”דבר” על מה שעומד ומפריע לנו בדרכנו.

כולנו רוצים להיות שמחים, מאושרים, להרגיש אהובים, שווים, נינוחים, להיות בעלי ערך לחוות תחושת שייכות. יחד עם זאת אנחנו לא מוכנים לפגוש, לחוות, ולדבר על מה שעומד ביננו לבין חיים שמחים, אוהבים ומלאי משמעות. כי המפגש הזה כרוך בהסכמה גם לעבור דרך תחושות של אי נוחות, כאב, צער, יגון, פחד, אשמה, בושה, שעמום, כעס שרובם ככולם שייכים לעבר הרחוק שלנו אולם ממשיכים להופיע בחיים העכשיווים בצורת שיחזורים כאלה ואחרים.  

ארה”ב זו דגומא מצויינת לכך זו התרבות שנמצאת בחובות הכי כבדים (אשראי), מתמודדת עם בעיות התמכרות (אוכל, סמים אלכוהול) ברמת לאומית וזו התרבות המכורה ביותר לתרופות. קרי מנגנוני הגנה משוכללים של הדחקה, הכחשה והסחת דעת מן הכאב.

ועד שלא נסכים לפגוש ת ה”מה” עומד בדרכי זה יהיה בלתי אפשרי ליישם ולהטמיע את “האיך” אני מתגבר על זה ולכן כל ה”איך” שבעולם לא יעזור לנו.

ובכל זאת – “איך פוגשים את מה שמפריע בדרך?”

“נא לא להפריע – ישיבה”

לכולנו יש את זה (רגשות), כולנו מפחדים להרגיש אותם (במיוחד את הכואבים שביניהם) וכמה שפחות נדבר על “זה” ככה זה רק ילך ויתעצם.

אז הגיע הזמן לשבת ולהרפות. להיות. לשתוק. להסכים להרגיש ולהתמסר לרגשות שעולים מבפנים. ללא שפיטה או ביקורת. לקבל בברכה כל רגש שעולה ובא. לברך גם את ההתנגדות שתעלה בדרך (והיא תעלה גם תעלה:),  לאפשר לכל רגש שעולה פשוט לעבור דרכנו (זה נשמע מפחיד אבל זה פשוט קורה, זה עולה ונע ויוצא החוצה ונגמר). 

אחרי הכל רגש זו בסך הכל אנרגיה בתנועה – E-motion. תנועה שמבקשת לצאת מבפנים החוצה. וכשכל הערוצים פתוחים ומגלים שגם כשעולים רגשות לא נעימים כמו פחד, כעס, זעם, שנאה, צער וכדומה הם מהר מאד משתחררים ומתחלפים גם ברגשות של שקט, שלווה, שמחה, רוגע, חמלה ועוד

תדברו את האמת שלכם, תצעקו אותה, תצחקו אותה, תבכו אותה, ושחררו את עצמכם לחופשי,

ועכשיו כשהצלחתם להסיר את כל המחסומים שניצבו בדרככם, נסללה הדרך ליישום והטמעה של כל הידע והכלים שרכשתם (בעזרת השכל שכבודו במקומו בהחלט מונח) שיראו לכם "איך" לעשות את זה מבלי שדבר יעמוד ביניכם לבין מי שאתם יכולים ונועדתם להיות.

אז להיות או לא להיות – זאת באמת השאלה ? עכשיו זה תלוי בכם !

תקשיבו ללב, תנו לו להנחות את הבחירה שלכם,

 

שלכם

נילי דור האלה

אהבת? – אשמך לתגובתך , וגם LIKE יהיה נחמד


תגובות

להיות או לא להיות זאת באמת השאלה ?! — 14 תגובות

  1. היי נילי.
    ממש מעניין בכל מקום טוב אני פוגש גם אותך . אם זה אצל מארק וכמובן בסדרה שלך ונתת לנו הבנה בתטא . ועכשיו הגעת לעוד משהו.
    זה מיוחד זה מלמד שאין סוף ללימוד ואת בכל המרץ כל הכבוד לך ללמוד ממך את השקיקה והרצון להיבנות ולהעשות.
    (-: אשרייך ממך נראה וכן נעשה או לא נעשה
    אנו מודים לך ומקוים  שתמשיכי להעשיר אותנו בעוד דברים בונים ומעניינים.
    באהבה.
    סמי.

  2. היי סמי היקר,

    תודה תודה תודה

    תגובות כמו שלך מחזקות אותי ואת הדרך שבה בחרתי לצעוד כמו גם באמת לשתף מכל הלב בחוויה, בידע בכלים אם זה יעזור ולו לאדם אחד אני מרגישה שזה היה שווה 🙂

    חיבוק

    נילי

  3. היי נילי
    שמחתי לפגוש אותך בסדנה, סיכמת בדיוק במילים המדויקות את הרגשתי ב"מסע" שלי..
    תודה על השיתוף ועל התזכורת… אכן, ניקיון יסודי הכרחי לתחילת חיינו החדשים. כמו דף חלק בספר. כמו בוקר של יום חדש. נפלא.
    מברכת אותך בהמשך הצלחה במסעך, ובשיתוף השפע שלך.
    חיבוק
    אסתר.

  4. הי יקרה
    בדיוק חשבתי עליך היום וכמה שמחתי לפגוש אותך. כאמור אשמח לעשות איתך מסעות משותפים להמשך ניקוי וצמיחה !
    חיבוק אוהב
    נילי

  5. נילי יקרה,
    אני אוהבת לקרוא את הפוסטים שלך והם רובם ככולם מדהימים ומרגשים. ובכל זאת בהרגשה שלי הפוסט הנוכחי עולה על כולם ומשובח יותר מכולם באותנתיות שבו ובהתרגשות שהוא יוצר בי לפחות.
    בתרגום שלי לדברים המרגשים שכתבת, ברגע שאנחנו מוכנים לוותר על השליטה ולהרפות אנחנו בעצם ניכנסים לענווה ומסכימים לקבל את כל מה שיבוא כמו שהוא, מבלי להלחם ולהתנגד. בדרך הזאת בעצם מגלים את המה ואחרי המה מגיע האיך שהוא איך מיתוך ענווה שבעצם מגיע לבד, מהנשמה, בלי תכנונים, ומן הסתם האיך הזה שונה מהאיך שבא לפני כן דרך החשיבה ודרך ההדחקה וההתכחשות לדברים הפחות נעימים שמהם רוצים להמנע ולהתעלם. ובעצם כאשר מאפשרים להכל לצאת בלי התנגדות, בלי מחשבה ובקצב של הגוף, רק אז אפשר לחוות את כל קשת הרגשות והחוויות שהיקום מזמן לנו.
    תודה רבה מעומק הלב על הפוסט הזה שפותח אופקים ומרחבים שבעצם נמצאים שם רק שהם מודחקים….
    חיבוק אוהב,
    שלך – אורנה

  6. אורנה איזה מרגש לקרוא. כל הסיפור של המסע זה על אותנטיות רגשית. אני שמחה שההוייה הזו עברה דרך הפוסט ושאת משקפת לי שזה מה שחשת. אני עוקבת אחריך ויודעת שהמרחבים שלך רק הולכים ומתרחבים כל פעם שאת מרשה ומרפה. מאחלת לך את הקסם הזה שחוויתי בעצמי. זה בהחלט מוביל למחוזות חדשים. גם כשזה עובר דרך ה"דרק" 🙂 חיבוק ענק
    נילי

  7. היי נילי –
    נפעמת כל פעם מחדש מן היכולת שלך לדייק במילים את מה שאת חווה, להעביר תחושה פיזית דרך הכתיבה. תודה על כל מה שאת, על הפתיחות, על האמת, על הלתת…

  8. תודה תודה שרה. אני שמחה על ההזדמנות לחלוק שפע של כל טוב איתך ועם מי שמעוניין להיות פתוח לקבל.
    תודה שלקחת את הזמן לכתוב תגובה זה לא מובן מאליו 🙂
    שלך בחיוך
    נילי

  9. שלום, קראתי בעניין על סדנת ה"מסע" שעבר. אנא התוכלי לשתף אותי איזו מהסדנאות השונות בתחום (המסע) עברת. יש מגוון סדנאות בתחום ואני מתלבטת מה היא המתאימה ביותר שממנה ניתן להפיק

  10. בוקר טוב אלי, מסלול סדנאות המסע מתחיל בשתי סדנאות בסיסיות המועברות בצמידות. וזה מה שעשיתי. את מוזמנת להיכנס לאתר שלהם או לפנות ישירות לנציגים בארץ כדי לברר פרטים ולהתלבט. כשלב ראשון הייתי ממליצה לקרוא את הספר 🙂 בכל מקרה הנה הפרטים שלהם:
    http://www.thejourney.co.il/
    המשך יום נפלא
    נילי

  11.  
    נילי המקסימה
    התחברתי למה שכתבת וקראתי את המסע…
    ואני רוצה להוסיף:
    יש לנו את החוכמה
    את הידע
    קראנו ,השכלנו
    אך משום מה
    משהו תקוע וחסום
    וזה בדיוק
    הרגש הכואב מדי
    מכדי לבצבץ החוצה
    כי אנו מתאמצים
    להוריד לו את הראש
    אך הוא חזק מאיתנו
    מתרומם כל פעם מחדש
    ומרים את ראשו,
    ורק אם נסכים
    להתחבר אליו
    ללטף את ראשו
    ולהסתכל לו בעיניים
    נתחיל להשתחרר…

  12. סמדר היקרה, תודה על התוספת והתובנות וההמלצה פשוט להיות ולחוות ולנוע בתוך זרם החיים 🙂 הכאב הוא ידיד יקר ולא אויב אכזר ! רק כשנדע לחמול אותו לחבק אותו לקבל אותו בברכה הוא יפנה את מקומו לחדש וטוב 🙂 חיבוק נילי

  13.   מעניין מאוד,  איך עושה את המסע,  איך בודק את ה"מה"  ?   איזה מסגרת מתאימה.   מה את ממליצה ?  האם ניתן לשוחח טלפונית ?
    אריה ,בן 49  חיפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *