לפעמים זה רק עניין של הפוך על הפוך…

שבוע טוב וברוך שובכם מחופשת החגים הא-ר-ו-כ-ה!

אני שמחה לכתוב את הפוסט הזה בבלוג ממשרדי החדש המשקיף אל הנוף הקסום של מפרץ חיפה. זה זמן רב שאני חולמת על בית עם נוף פנורמי לים. אמנם התכוונתי לבית בצידו השני של הכרמל וקיבלתי…הפוך על הפוך.

גם המשרד עדיין הפוך… עוד לא הספקתי לפרוק את כל ההארגזים. מצב שבדרך כלל היה מוציא אותי מדעתי. הפעם החלטתי לפרוק ולסדר בנינוחות ולהשתדל כמה שפחות לתת ל"רעש" החיצוני לפגוע במצב הרוח ובעבודה.

סידרתי את כל "הבלאגן" עד קו החלון, ומקפידה לשמור את המבט קדימה ב"קו האופק" כך שהנוף הנגלה בפניי פשוט משרה עליי שקט שכזה, שלרגע שוכחת את כל הבלאגן שבפנים. ככה עושה לי סוג של הפוך על הפוך…

כמו שכתבתי בפוסט הקודם החלטנו (בניגוד לניסיון העבר) לעבור בצורה שפויה למשכננו החדש. האמת, שהיו לנו לא מעט רגעים מאתגרים ונפילות מתח וכל פעם שהרגשנו שהקושי גובר גייסנו את הצחוק לטובתנו.

לכל מעבר ממקום למקום יש שני חלקים. החלק הראשון הכולל את האריזות והחלק השני את הפריקה. אז אנחנו עכשיו בשלב של הסידורים, ההתארגנות, ההסתגלות למרחב החדש ועוד. מאחר וחברו להן תכולות של שתי דירות יחדיו, אז בין היתר מתווסף לתהליך הפריקה גם מיון ופרידה מדברים שהלכו עם כל אחד מאיתנו בנפרד שנים ארוכות.

לשמחתי למרות גודלה של הדירה (סשה קורא לה "הארמון") יש לנו מגבלה של מקומות אחסון – אז החלטתי להפוך ה"חיסרון" הזה ליתרון שעוזר לי באופן אישי לצמצם את כמות הדברים ולהיפרד מהם בקלות יחסית. הפוך על הפוך, כבר אמרתי ?

אז למה אני מספרת לכם את כל זה ?

כי לפעמים הפוך על הפוך זו הדרך שאני נוקטת על מנת לעזור לאנשים בטיפול. זה תמיד קורה ברגעים היותר מאתגרים שלהם בחיים. דווקא אז אני מזמינה אותם ל"הפוך על הפוך".

אם יש לכם מטופל,  שזקוק בדחיפות לפרוק כעס או לשכך כאב (מצבים שבדרך כלל ממש לא בא לצחוק…) אני ממליצה בחום לנסות את טכניקת הצחוק – הפוך על הפוך. חשוב לציין שמדובר רק במקרה שהמטופל מוכן להשתמש בצחוק במצבים אלו בטיפול. אחרי הכל ההצלחה של טכניקת התערבות זו תלויה בהסכמה וברצון הטוב של המטופל.

כל שעליכם לעשות זה להזמין את המטופל לשחק איתכם. שניכם מעמידים פני רציניים, כשאחד מתאפק לא לצחוק אבל פשוט לא מצליח וכל הזמן מתפרץ בצחוק והשני שומר על ערשת פנים רציניות.  וזה מה שבדרך כלל קורה…

הרי לפניכם הדגמה של טכניקת צחוק הפוך על הפוך:

אגב, יתכן כמו בסרטון שיעלו פיהוקים או שיעולים, חשוב מאד לעודד ולאפשר אותם.

אם אתם מטפלים סקרנים מטבעכם, מחפשים לחדש, לרענן ולהרחיב את ארגז הכלים שלכם, מחוייבים להתפתחות המקצועית שלכם ומעוניינים ללמוד טכניקות חדשות להתערבות בשעת משבר, כאב או טראומה, על מנת להטיב עם המטופלים שלכם, אני מזמינה אתכם לקורס יסודות יוגה צחוק ככלי טיפולי בו תוכלו ללמוד עוד מגוון טכניקות מתקדמות של שימוש בצחוק ככלי טיפולי.

לפרטים נוספים על קורס יסודות יוגה צחוק ככלי טיפולי, שנפתח השבוע ביום שלישי ה-5.10.10 בתל-אביב לחצו כאן

ביום א' ה-3.10.10 בשעה 21:00 אני מקיימת שיחה אינטרנטית של שאלות ותשובות לקראת פתיחת הקורס. השיחה הינה בחינם אולם יש צורך בהרשמה מראש.

להרשמה להרצאה "נילי מה יצא לי מזה? שאלות ותשובות לקראת פתיחת הקורס – לחצו כאן.

מאחלת לכם שבוע נפלא,

שלכם,

נילי דור האלה


תגובות

לפעמים זה רק עניין של הפוך על הפוך… — 11 תגובות

  1. נילילי,
    פשוט ענק!!!! אחלה טיפ נוסף לארגז הכלים ואחלה סרטון- סשה- יש לך מקצוע חדש…:)
    שולחת לכם הרבה חיבוקי דוב והמון בהצלחה בארמון החדש ובביחד..
    אוהבת המון- פאולה

  2. פאוליטה יקירתי
    תודה תודה תודה
    סשה ממש נהיה מומחה…(נו, איך לא…זה מדבק).
    מתגעגעת ומחבקת
    שלך
    נילי

  3. נילי שלום

    אני מאוד נהנת מהשיעורים וגם מן הסרטונים הסרטון האחרון שראיתי מאוד ריגש אותי למרות שהוא היה באנגלית .העובדה שהתגברת על אובדן של חיים באמצעות צחוק..

    גם אני איבדתי 3 מבני משפחתי ואני אדם שלא מוציא החוצה את הכאב ואני מרגישה שאני הולכת ופשוט מאדם שמח שמשמח אני הופכת לאישה עצובה בלי טעם לחיים למרות שברוך השם אני מוקפת במשפחה אוהבת אני מרגישה לבד ושאין לי טעם לחיים..
    תודה על ההקשבה טלי

  4. דרך אגב אני בשנה האחרונה לתעודת גננת ומורה.
    טלי מזרחי בת 38

  5. היי טלי,
    העצבות והשמחה שניהם חלק בלתי נפרד מהחיים.
    המוות גם הוא, על צורותיו השונות חלק בלתי נפרד מהחיים.
    השאלה היא איך אנו בוחרות לחיות למרות הכל ואף על פי כן.
    אשמח לסייע לך בתהליך ההחלמה והחזרת השמחה והטעם לחיים,
    שלך בברכה
    נילי דור האלה

  6. היי נילי יקרה,
    תודה על הטיפ החדש, וכמו תמיד גם הפעם נולדו תובנות חדשות בשבילי.
    למדתי שככל שמתרגלים יותר מצליחים להגיע מההתחלה לצחוק אמיתי ולא צריך לעבור דרך הצחוק המזוייף, כשההבדל הוא במאמץ הרב שנדרש לצחוק מזוייף ובקלות הייחסית שצוחקים את הצחוק האמיתי. ועיקר ההבדל הוא במאמץ הנשיפה החוצה שבצחוק המזויף היה מלווה בהמון שיעולים ובאמיתי פשוט אין שיעולים, והוא פחות מאמץ בהרבה, ולא משנה עד כמה מאתגר לצחוק ועד כמה זה "הפוך על הפוך".
    אגב אם מותר לי ומקווה שזה בסדר, שמתי לב לזה דרך ההבדל בצלילי הצחוק שלי היום ופעם, וזה קיים גם אצל בן זוגך בצחוק שלו הפעם בהשוואה לצחוק שלו בדיסק… היום יותר קל….
    חיבוק ושוב בהצלחה בבית החדש.
    שלך – אורנה

  7. אורנה יקרה מאד
    תודה רבה על המשוב המרגש.
    יש חוק יקומי שאומר שדברים אמורים לבוא בקלות וללא מאמץ
    נדמה לי שמשהו השתחרר ומאפשר לך יותר בקלות לצחוק באמת.
    תבורכי !
    הרווחת את הצחוק האמיתי בחזרה באמת ביושר 🙂
    חיבוק וליל מנוחה
    שלך
    נילי

    צלילי הצחוק משתנים כל הזמן, וככל שמתרגלים יותר בהחלט מגלים עוד ועוד רבדים, צלילים, גוונים. אף פעם לא משעמם 🙂

  8. איזה סרטון חמוד 🙂
    אי אפשר לראות אותו בלי לצחוק גם כן !
    תודה.

  9. היי שירי,
    זה בהחלט תרגיל שאת יכולה לעודד את משתתפי הסדנאות שלך לעשותבזוגות.
    15 דקות של צחוק לפני "סקס"…עושים הרבה הבדל 🙂
    חיבוק שלך
    נילי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *