ככה פיענתי את נוסחת הקסם

שבוע טוב,

התעוררתי הבוקר עם תחושה של הישג גדול. סוף סוף הצלחתי לפענח את נוסחת העבודה שלי. האמת שעד לפני מספר שבועות כל זה היה בגדר תעלומה גדולה עבורי.

מכירים את התחושה ?

יש משהו שאתם ממש רוצים לעשות אבל עוד לא יודעים איך תעשו את זה ? זה מעכב את ההתקדמות שלכם לעבר המטרה. זה  מתסכל משהו. אבל משהו בתוככם לא נותן לכם להרים את הידים, לוותר ולהרפות ?! ככה זה היה.

במקרה הזה מדובר בעצם על משהו שאני עושה בפועל כבר הרבה זמן (כשש שנים ליתר דיוק). מה שלא היה ברור לי ומה שעד כה לא ידעתי זה איך לתרגם את העשייה הזאת באופן כזה שאוכל להעביר אותה הלאה כך שגם מטפלים אחרים יוכלו ליהנות ממנה.

נשמע מוכר ?

אתם הופכים להיות כל כך מיומנים, ממש אומנים בתחום שלכם, אבל אתם כבר כאילו פועלים על “אוטומט”, מה שאתם עושים כל כך מובן מאליו עבורכם וזה בא לכם כל כך בקלות ומבחוץ מסתכלים עליכם בהתרגשות ובהתפעלות גמורה ולכם זה נראה כל כך פשוט וטריוויאלי. יחד עם זאת כשאתם נשאלים או מתבקשים לתת הסבר – אתם לא בדיוק מצליחים לתאר בפרטים או ל”פרק” לגורמים, לצעדים קטנים לשלבים של מה בדיווק אתם עושים.

שלא תבינו לא נכון. אני מלמדת חמש שנים והכשרתי כבר 140 מנחים בשיטת היוגה צחוק. אולם במהלך השנים הללו פיתחתי דרך ייחודית לעבודה עם השיטה. למעשה לקחתי את הבסיס העממי של השיטה ושידרגתי אותה לשיטה טיפולית רצינית.

לדעת מבלי להיות מודעת

כשהחל לבעבע בי הרצון ללמד את ה"שיטה המשופרת" גיליתי שבעבודה הטיפולית שלי, אני פועלת מהבטן – אני נכנסת למעין “טרנס” שכזה, יודעת בדיוק מה אני עושה בזמן אמת אבל זה לא עובר דרך הראש שלי, או דרך המודעות שלי, כך שאם תשאלו אותי בדיעבד לא אוכל להגיד לכם מה או למה עשיתי את מה שעשיתי.

יש לי חברה טובה, מטפלת באומנויות, שקוראת לחוויה הטיפולית הזו  “להתחשמל”. פשוט נכנסים לתוך אינטראקציה טיפולית לגמרי ב”כאן ועכשיו שלה” והכל מתרחש מאד מהר. ולמטפל יש “ידיעה” ברורה מה עושים, אבל זה לא משהו שתוכנן מראש או עובר דרך המחשבות זה פשוט קורה וזה מאד חזק.

להעביר את זה הלאה

מה שלי היה כל כך ברור, עבור התלמידים שלי נראה כמו מעשה קסם. אז תודה שהארתם את תשומת ליבי ונתתם לי את הזכות ל”פענח את הקסם” כדי שאוכל גם להעביר אותו הלאה. בזכות הבקשות שלכם לא הירפתי עד שפיענחתי את ה”איך” ויכולתי לתרגם את הקסם הזה ל”שיטה” מעשית ויישומית שניתן ללמד אותה בצורה סדורה.

לשמחתי לא רק שפיענחתי את הנוסחא בראש, אלא הצלחתי בפועל גם ללמד אותה לראשונה ולהעביר אותה למטפלים נוספים.

זה קרה בזכותכם

תודה לתלמידים שלי, שלא הירפו וביקשו שוב ושוב שאלמד אותם את “הסודות” שלי – איך הפכתי את שיטת היוגה צחוק העממית לכלי טיפולי עוצמתי שמייצר תוצאות יוצאות דופן אצל מטופלים תוך פרקי זמן קצרים ועוזרת להם להפוך סיוט מתמשך לחלום מתוק.

אני שמחה לספר לכם שביום חמישי האחרון, סיימתי ללמד את המחזור הראשון של “קורס יסודות יוגה צחוק ככלי טיפולי”. ההתרגשות מציפה אותי.

זו הזדמנות טובה לברך את אסנת חזן, אורית שיינמן, חיה וסרמן, לאה סיימון, ניר נבון, נלי אוארבך, סנא פארס, שירי לופוביץ בוגרי הקורס. קבוצה נפלאה של אנשים מתחומי טיפול, ייעוץ, הדרכה וחינוך שקיבלו את נוסחת הקסם ואני בטוחה שחייהם וחיי המטופלים, הנועצים, המתאמנים שלהם הולכים להשתנות ללא הכר.

מתנה עבורכם

עכשיו אני מפתחת בהתלהבות חומרים מקצועיים ב”חינם” כדי להעביר את הקסם הזה לעוד מטפלים.

רוצים להיות הראשונים לקבל את סדרת הטיפים המקצועית שאני עומדת לשחרר לאוויר העולם לגמרי בחינם (כבר אמרתי?) !

כל שעליכם לעשות זה למלא את הפרטים שלכם הטופס הבא:

דואר אלקטרוני *

שם *

משפחה *

תחום העיסוק *

שבוע נפלא שלכם,

נילי דור האלה


תגובות

ככה פיענתי את נוסחת הקסם — 12 תגובות

  1. נילי יקרה,
    תודה רבה רבה על הזכות לטעום מהשיטה שלך וממך בצורה חינמית.
    זו גדולה של מי שיודע לתת ערך כה רב כמוך.
    אני בטוחה שזה יעזור להרבה אנשים וגם יגרה אותם להתנסות!
    בהצלחה גדולה!
    סנדרה

  2. סנדרה היקרה
    רב תודות. הרשי לי להוסיף שאני מתענגת על כל החומרים שלך, טיפים, מאמרים, פוסטים.
    ומתרגשת כל פעם כשאני פוגשת אנשי מקצוע שמפרגנים לקולגות שלהם בכזו נדיבות.
    תבורכי !
    חיבוק
    נילי דור האלה

  3. נילי,
    אני אמנם לא מטפל (זקוק לטיפול תהיה הגדרה טובה :D),
    אבל סדנא אחת איתך הצליחה להבהיר לי כמה קסם יש בך.
    אם מצאת דרך להעביר את הקסם הזה למטפלים נוספים – אשריך !.

    מוטי.

  4. מוטי יקירי,
    אתה סוג של מטפל – אתה רק עוד לא יודע את זה 🙂
    תודה על הפרגון
    שלך כתמיד,
    נילי

  5. היי נילי יקרה,
    אני חושבת שלהעביר ידע שעיקרו מושתת על עבודה מעשית ויישומית עם אנשים, דורשת עבודת חקר פנימית שתפענח למה ואיך הגעת לדברים שהובילו לפתרון. מטפל חייב שתהיה לו אינטואיציה חזקה, והיא בעצם זאת שמובילה את התהליך הטיפולי. ניראה לי שעל זה מבוסס כל העניין כלומר על רגישות גבוהה ואינטואיציה שיודעת לזהות את פתחי היציאה מכל מצב נתון, הזוי ככל שיהיה. מיתוך ההכרות שלי איתך בורכת בשניהם, ברגישות גבוהה וגם באינטואיציות חזקות ברמות כל כך גבוהות שאת מצליחה גם להדביק את האנשים מסביבך, כמו בצחוק עצמו…
    בהצלחה בכל, שמחה בשבילך,
    חיבוק,
    שלך – אני 

  6. היי נילי,
    מה שאת מתארת מראה על חיבור להדרכה הפנימית שלך, המעניקה לך השראה לעשיית הדברים בצורה נכונה ומדוייקת לתועלתם הנעלה של כולם. זה מצביע גם על נוכחות מלאה בזמן העברת הדברים אותם את מעבירה.
    וברור מעל לכל שאת עושה את מה שאת אוהבת ואוהבת את מה שאת עושה.
    כמובן שנרשמתי לסדרת הטיפים שלך.
    הצלחה ואושר בהמשך דרכך.
    באהבה,
    יפה דן

  7. יפה היקרה
    רב תודות על התובנות השיתוף והפרגון והאיחולים הלבביים 🙂
    שלך עם חיבוק מחוייך,
    נילי

  8. נילי יקרה,

    כמי שהשתתפה במחזור הראשון של הקורס הנפלא שלך, שהסתיים רק לפני כמה ימים, אני רוצה לומר תודה גדולה !
    אני ממליצה בחום להרשם לטיפים שלך ולהשתתף בקורס.
    קיבלתי מעל ומעבר למה שציפיתי. את מטפלת מדהימה!
    הצלחת להעביר את השיטה שלך בצורה יסודית, מתודית, ברורה וגם חוויתית וכייפית 🙂

    תודה רבה,
    שירי

  9. שירי היקרה מאד
    זו הייתה זכות גדולה להיות המורה שלך.
    אני כבר רואה בעיני רוחי כיצד את משתמשת בכלי הנפלא הזה,מנגנון הצחוק הטבעי, לעזור למונחים, נועצים ומטופלים שלך להתגבר על חסמים
    שמונעים מהם לחיות חיי זוגיות, מיניות ואינטימיות מלאי אהבה ותשוקה.
    מחכה לשמוע חוויות מן השטח,
    חיבוק
    שלך
    נילי דור האלה

  10. הי נילי. אני נמצאת מאתמול (היום? ,שלשום? עכשיו 2 בלילה כאן, וטסתי 15 שעות) אצל בתי בלוס אנג'לס.ושוהה פעם שלישית עם נכדי. (הפעם הראשונה היתה לפני קצת יותר משנתיים כשנולד, והיא לא ממש נחשבת מבחינתו).אני מוכרחה להודות שאת מאד מסקרנת אותי. מלבד 13 שנה שעבדתי כקצינת מבחן למבוגרים, ו-30 שנה שעבדתי בשירות לאימוץ …. גם אני עבדתי די באינטואיטיביות והתחברתי לפונים בגובה העיניים ( גם לאנשים שאחרים רואים כ"מפלצות"). רק בשנתיים של הקורס " פסיכודהרמה – תורת הנפש הבודהיסטית. קורס למטפלים, הבינותי בצורה דידקטית, רטרואקטיבית, את מה שנחי אלון ( אחד משני מנחי הקורס, ומקימי המכון) קרא לו " לך יש גישה בודהיסטית טבעית" העניין הזה של להיות מטפל אפקטיבי בצורה אינטואיטיבית,לכן, לא זר לי. זו שמחה גדולה מאד להבין שלמרות שבעת העשיה ברור לנו שאנחנו עובדים "נכון" – יש לזה גם ביסוס שאפשר להפוך לדידקטי.לדעתי רק כך זה עובד טוב. כל הדרכים שאני חוויתי של אנשים שלימדו מה שהם למדו, בלי שזה עבר את המסננת שלהם – לא נראו לי אפקטיביות. אני לא רוצה להאריך, אבל אשמח לפגוש אותך כשאחזור ( זה יוכל להיות, אם בכלל תסכימי, כבר רק אחרי החגים. מושג ישראלי מובהק לא? ) אני לא מרגישה שמושג היוגה צחוק או הרציונל שלו מדברים אלי, ובמקרים כאלה אני מרגישה עוד יותר מאותגרת. ביי. נילי דיסקין.

  11. נילי היקרה מאד
    רב תודות על התגובה המלמדת והמעשירה.
    אני מזמינה אותך לחוות ולאתגר את עצמך…כל הסיכון עלי 🙂
    ואגב, יש לי את ה"תואר" המתאים, ולימודים אצל טובי המורים בעולם והרבה מאד קילומטראג' בשטח. יחד עם זאת נעשית אינטגרציה וסינרגיה בזמן אמת של כל הידע והכלים וכל מטפל / מנחה מביא את הקול הייחודי שלו. בינתיים זה "עירבוביה" של הרבה שיטות שלמדתי, בדרך לפתח את השיטה שלי.
    אשמח להמשך דיאלוג פורה ומפרה
    שלך
    נילי דור האלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *