האם באמת – פשוט לצחוק ?!

שלום רב לכם,

בשבוע שעבר סיפרתי לכם ש"ילדתי" תקליטור חדש לכבוד יום הולדתי ה-45 הקרב ובא. הרך הנולד נקרא "פשוט לצחוק". התקליטור הזה הוא הזמנה לצחוק, פשוט לצחוק (כך סתם בלי סיבה נראית לעין). כי זה ממש פשוט, פשוט לצחוק.

האם זה באמת כל כך פשוט לצחוק?

חלקכם ודאי מרימים עכשיו גבה ותוהים ביניכם לבין עצמכם האם גם עבורכם זה באמת פשוט לצחוק?!

האמת שתלוי את מי שואלים. אם תשאלו אותי, התשובה שלי היא חד משמעית וגורפת "כן". זה מאד פשוט. במי או במה זה תלוי? רק בכם!

כשהייתם בני שלושה חודשים בלבד פשוט צחקתם. אבל עם השנים, פשוט הפסקתם לצחוק או אתם פשוט לא צוחקים הרבה כמו פעם או מספרים לעצמכם סיפורים למה אתם לא צוחקים.

החדשות הטובות, זה שמנגנון הצחוק עדיין קיים בתוככם, רק מחכה לכם שפשוט תפעילו אותו מחדש.

החדשות הטובות עוד יותר, זה שצחוק זו תופעה מדבקת…כך שצחוקם של אחרים יכול לעזור לכם להתניע בקלות יחסית גם את הצחוק שלכם.

(בסוף מחכה לכם הפתעה…שווה לקרוא את כל הפוסט).

אז איך אני יודעת שגם אתם יכולים פשוט לצחוק?

שבוע שעבר, השתתפתי בקורס שיווק מתקדם של "הרדוף ליווי עסקי". באולם נכחו כ-100 בעלי עסקים (חלקם רציניים עד חמורי סבר). בהפסקה (ללא התראה מוקדמת), שעה שאנשים שתו קפה מחוץ לאולם, ביקשנו סשה בן זוגי (הרוח הגבית מאחורי הדיסק הזה) ואנוכי להשמיע ברקע את התקליטור (מעין השמעת טרום בכורה), כמובן גם כדי לקדם את המכירות של הדיסק אבל בהחלט לבדוק בזמן אמת את ההשפעה שיש לו על האדם הממוצע "ברחוב".

משתתפי הכנס שלפתע נחשפו לצלילי הצחוק שלי בחלל החדר, החלו לחפש אותי בין הנוכחים והופתעו לגלות שפיזית לא הייתי שם.

ובכל זאת הם נדבקו והתפקעו מצחוק. כן, צחוק זה פשוט תופעה אנושית מדבקת !

אני נשארתי לשבת בתוך האולם וצפיתי בפניהם של אלו שנכנסו אחרי ההפסקה לאחר שנחשפו לצלילי הצחוק. ראיתי פנים מחוייכות מאוזן לאוזן, שמעתי אנשים מצחקקים להם ואחרים ניגשו אלי ישירות ללחוץ את ידי, לברך אותי על המוצר ולדווח עד כמה הצחוק הזה עשה להם טוב. הייתי עדה בזמן אמת איך כמה דקות של צחוק יכולות להפוך פנים רציניות לפנים מחוייכות ונינוחות.

לראייה, עדית בן פורת, מנכלית, דרך הדעת חשיבה מנצחת, שהייתה בין משתתפי הכנס מעידה על אפקט ההדבקה של הצחוק:

ביום שישי, ישבנו אצל הגרפיקאי שעיצב לנו את העטיפה לדיסק, סשה ואני השמענו לו ברקע את התקליטור (רציתי שצלילי הצחוק יהוו לו השראה לעיצוב), המעצב, ארקדי, בחור עדין ומנומס, לא יכול היה להתאפק ומדי פעם שחרר צחקוק קצר, ולאחר מספר דקות אמר, "רק מלהקשיב לצחוק אני כבר מרגיש יותר טוב, אני יכול לקחת את הדיסק הזה הביתה?"

זה כל הסיפור פשוט לצחוק כדי להרגיש טוב יותר!

אז, תגידו לי, האם גם אתם רוצים להרגיש יותר טוב?

אם אתם באמת מחוייבים לעצמכם ורוצים להרגיש יותר טוב, זה באמת פשוט. כל מה שנדרש מכם זה פשוט לצחוק! והגוף שלכם ידאג לכל השאר!

מעבר לסיפורים ולעדויות שהבאתי פה, המחקרים המדעיים כבר הוכיחו, שמי שצוחק 15 דקות או יותר, יכול לשפר את מצב הרוח, ולשכך כאבים באופן טבעי, והיופי בכל העניין הזה, שצחוק נגיש 24 שעות, חינאמי חוקי ומיידי!

איך צחוק יכול לגרום לנו להרגיש יותר טוב?

צחוק ממושך ואמיתי של כ-15 דקות, גורם לשחרור של חומרים כימיים לגוף. חומר אחד, נקרא אנדורפין שהמבנה שלו דומה לאחד ממשככי הכאבים החזקים ביותר – המורפיום. אלא שבמקרה זה מדובר בחומר טבעי שהגוף שלנו מצליח לייצר – אחרי שצוחקים ברצף כרבע שעה.

בנוסף משתחרר חומר הנקרא סרוטונין, זהו חומר טבעי נוגד דיכאון. כלומר אחרי מנה גדושה של צחוק מצב הרוח משתפר פלאים (אגב ללא תלות במציאות או בנסיבות החיים)!

אז כשכואב לכם, ניתן לקחת אקמול ולחכות 15 דקות עד שהכאב יחלוף, או ניתן לצחוק 15 דקות עד שהכאב יחלוף – השאלה היא מה אתם תבחרו לעשות ?!

וטרם הזכרנו את הצחוק כתחליף לפרוזק…

האם זה פשוט לצחוק במשך 15 דקות ברצף?

האמת, שמי שמתרגל ומתאמן יכול בהחלט לצחוק 15 דקות ברצף ואף יותר מזה. אחרי הכל כמו שאמרתי, צחוק הינו יכולת טבעית המתפתחת אצל כל בני האנוש ומופיעה בגיל שלושה חודשים. ויש לנו יכולת להתגלגל מצחוק לפרקי זמן ממושכים אם רק נרשה לעצמו – פשוט לצחוק!

ומה עושה מי שלא צוחק בכזו קלות?

בשביל זה בדיוק יצרתי את התקליטור, "פשוט לצחוק" על מנת להיות שם איתכם, ללוות אתכם ולעודד אתכם לצחוק איתי 15 דקות ויותר בעיקר כדי שפשוט תרגישו הרב יותר טוב!

אז הנה מתנה קטנה ממני אליכם….כמה דקות של צחוק איתי ועם חבר טוב, ברוס קתלין,  שזכינו לצחוק יחד עד דמעות, נחירות ושאר ירקות…

תקשיבו, תצחקו איתי, והעיקר שתרגישו טוב !

לחצו כאן על מנת לשמוע את הצחוק

רוצים לקבל עוד פרטים על התקליטור פשוט לצחוק – מלאו את הטופס הבא ותקבלו עדכונים ראשונים על התקליטור "פשוט לצחוק":

דואר אלקטרוני
שם
משפחה

מאחלת לכם המשך יום נפלא,

שלכם
נילי דור האלה


תגובות

האם באמת – פשוט לצחוק ?! — 2 תגובות

  1. מצחיק מאוד ומדבק. בשעה שצחקתי אתכם מאוד רציתי גם לראות אתכם.

  2. היי שוש הצחקנית היקרה מאד,
    תודה על המשוב, הנה כבר מגיע פוסט ממני שאפשר גם לראות וגם לשמוע….והעיקר לצחוק !
    חיבוק וחג שמח ותמשיכי לעשות חיל במפגשי היוגה צחוק שאת מעבירה בדרום !
    באהבה שלך
    נילי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *